Friday, July 10, 2009

Vandalisme Punca Kejutan Elektrik, MDSA

Majlis Daerah Sri Aman (MDSA) tidak menolak kemungkinan bahawa faktor vandalisme sebagai punca penyebab utama kematian seorang kanak-kanak di kawasan perkarangan luar Mini Stadium Sri Aman baru-baru ini.
Terdahulu seorang kanak-kanak lelaki terbunuh sekitar waktu petang pada 28 Jun lalu apabila sedang bermain dengan rakan-rakannya permukaan lantai dan tanah yang masih basah akibat cuaca hujan di perkarangan kawasan luar Mini Stadium Sri Aman.
Mangsa dipercayai mati setelah terkena renjatan elektrik dari punca kerosakan sistem pendawaian yang disebabkan oleh aktiviti vandalisme di kawasan perkarangan luar mini stadium berkenaan sebelum ini.
“Pihak majlis bersama pihak SESCO telah melancarkan siasatan ke tapak kejadian kemalangan terbabit untuk menyiasat punca sebenar kemalangan yang meragut nyawa kanak-kanak lelaki itu.
“Menerusi hasil siasatan awal dalaman, pihak majlis tidak menolak kemungkinan bahawa kegiatan vandalisme ke atas sistem pendawaian elektrik di mini stadium sehingga menjurus kepada kejadian malang terbabit,” kata Setiausaha MDSA, Jack Aman Luat menerusi sidang media di bilik persidangan MDSA kelmarin.
Beliau melahirkan rasa kesal kerana pihak media menuduh MDSA bersalah dalam kes kemalangan ini berasaskan dakwaan yang dibuat oleh Parti Tindakan Demokratik.
Beliau menegur akhbar bahasa Cina yang menriarkan berita serta menyataan yang mengkritik MDSA tanpa menghubungi pihaknya untuk mendapat penerangan atau maklum balas.

sumber : sarawakupdate

1 comment:

Admin said...

www.nielz26.blogspot.com